• کد خبر : 12434
  • یادداشت
  • تاریخ انتشار : 18 شهریور 1402 - 10:07 ب.ظ
  • اندازه فونت

جاده ورزقان؛ از انتخابات ۹۸ تا واژگونی مینی‌بوس

جاده ورزقان؛ از انتخابات ۹۸ تا واژگونی مینی‌بوس

سال ۹۸ و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، یکی از کاندیداها که رقیب اصلی نماینده وقت بود با “رمز انحراف اتوبان” وارد میدان رقابت شد و با طرح مطالب غیرکارشناسانه، به نوعی افکار عمومی را به چالشی کاذب کشاند. این کاندیدا اعلام کرد؛ اتوبان خواجه – نوردوز، بایستی در ورودی ورزقان متوقف شود.

پایگاه خبری تحلیلی واژه – فردین الهیاری: جمعه سوم شهریور ۱۴۰۲ حوالی ساعت ۶:50 صبح فضای رسانه‌ای استان، خبر ناگوار واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس  با ۱۹ سرنشین را منتشر کرد. در این حادثه ۱۱ نفر فوت و ۸ نفر به شدت مجروح شدند. محل این حادثه، قتلگاه مشهور جاده خواجه به ورزقان و در یک کیلومتری ورزقان و روبروی دانشگاه آزاد این شهر قرار داشت. این قتلگاه قبل از این هم قربانیان زیادی داشت. قصه پرغصه این جاده و قتلگاه نه با واژگونی مینی‌بوس حامل کوهنوردان تبریز آغاز شده و نه آخرین حادثه این قتلگاه خواهد بود.

اما داستان این قتلگاه، ارتباط مستقیم با پروژه عظیم جاده خواجه – ورزقان – نوردوز دارد، پروژه‌ای که در چهار سال اخیر متاسفانه قربانی سیاست‌ بازی‌ها و باندبازی‌های انتخابات مجلس یازدهم سال ۱۳۹۸ شده است.

سال ۹۸ و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، یکی از کاندیداها که رقیب اصلی نماینده وقت بود با “رمز انحراف اتوبان” وارد میدان رقابت شد و با طرح مطالب غیرکارشناسانه، به نوعی افکار عمومی را به چالشی کاذب کشاند. این کاندیدا اعلام کرد؛ اتوبان خواجه – نوردوز، بایستی در ورودی ورزقان متوقف شود. با اعتراض مردم دیزمار و بخش خاروانا، این‌بار عبور اتوبان از وسط شهر را مطرح و سپس بحث شمال – جنوب مسیر کمربندی را به میان کشید.

مصداق ضرب‌المثل “یالانچی آرتیق تاماهی توولار” اینجا هم اتفاق افتاد و این کاندیدای محترم با به راه انداختن کانال‌های تلگرامی و با قول‌هایی که به عده‌ای از نفرات اصلی ستادش داده بود، شروع به جهت‌دهی افکار عمومی کرد تا اینکه بواسطه طرح همین تئوری و با تکیه بر آرا وارداتی به پیروزی رسید.

البته داستان به اینجا ختم نشد. نماینده مجلس یازدهم، تمام توان خود را گذاشت تا پروژه فعال و حیاتی منطقه را متوقف کند. جناب نماینده، بدون در نظر گرفتن اهمیت جاده به عنوان رکن اصلی پیشرفت، تمام کارشناسان وزارت راه، کمیسیون‌های مختلف مجلس، وزارت کشور و ادارات کل استان را بسیج کرد تا احداث این جاده را که اعتبار آن صد درصد از طریق شرکت صنایع ملی مس تامین می‌شد را به تعطیلی بکشاند.

خلاصه اینکه جاده ورزقان خاروانا با تلاش‌های شبانه‌روزی نماینده محترم ورزقان، متوقف گردید و ایشان به هدف خود رسیدند. نماینده مجلس و تلاش برای توقف اجرای جاده اصلی حوزه انتخابیه خود، واقعا نوبرانه است!!

براساس آنچه در فوق اعلام شد، سوالاتی چند مطرح است که لازم است پاسخ داده شوند:

نماینده و یارانش از توقف جاده چه هدفی داشتند؟

نماینده و طرفداران ایده توقف احداث جاده، چه حس و حالی از این موفقیت به دست آمده، داشتند؟!

آیا نماینده محترم که خود از حوادثات رانندگی آسیب دیده و خانواده‌شان در اثر حادثه تلخ رانندگی به رحمت خدا رفته‌اند، ضجه‌های خانواده‌های داغدار را شنیدند؟!

آیا فریاد وافرزندم پدران و مادرانی که به خاطر توقف این پروژه، فرزندان‌شان را از دست دادند شنیدید؟!

آقای نماینده و طرفدارانش که مدافع تمام‌نمای توقف جاده بودند، چهره فرزندانِ پدر و مادر از دست داده را دیدند؟!

جناب آقای نماینده! ۳ سال پروژه را متوقف کردید و ۱۰ سال توسعه این منطقه را عقب انداختید! به خودتان بیایید و بقیه این چند ماه عمر نمایندگی‌تان را صرف احداث جاده کنید شاید که اندکی جبران مافات شود، هرچند نخواهد شد.

 

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط