• کد خبر : 14735
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 4 دی 1402 - 1:52 ب.ظ
  • اندازه فونت

تندباد شدید خسارت زیادی را بر جا گذاشت

تندباد شدید خسارت زیادی را بر جا گذاشت

وزش تندباد شدید در ۲ روز گذشته خسارت‌های زیادی را در شهرها و روستاهای استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر و گرمی به همراه داشته است.

به گزارش واژه،به دنبال وزش تندباد شدید در مناطق مختلف استان که سرعت آن در مشگین‌شهر به ۱۰۸ کیلومتر رسید، خسارت‌های عمده‌ای را در مناطق شهری و روستایی بر جای گذاشت به طوری که در این شهرستان تندباد علاوه بر فرو ریختن دیوارهای کم دوام، به ریشه‌کنی برخی درختان کهنسال و شکستن شیشه‌های واحدهای مسکونی و تجاری منجر شد و در ساعاتی از شبانه‌روز نیز آب و برق برخی از مناطق این شهرستان‌ها قطع شد.

به گفته فرماندار شهرستان مشگین‌شهر، این تندباد شدید که همراه با سوز و سرما بود به شبکه‌های زیرساختی این شهرستان خسارت وارد کرده و مبلمان شهرستان مشگین‌شهر را اعم از شهری و روستایی به هم زد.

شهرام محمدی تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت تندباد و بارش‌های مقطعی گزارش نشده اما سعی بر این است تا برآورد نهایی انجام شود.

بر اثر تندباد و غبارآلود شدن فضای شهرها و جاده‌ها، دید افقی کاهش یافته و برخی تصادفات در محورها و جاده‌های مواصلاتی رخ داده است.

از شهرستان خلخال نیز گزارش می‌رسد که بر اثر تندباد و کولاک شدید جاده‌های مواصلاتی این شهرستان به ویژه خلخال – اسالم، خلخال – پونل و خلخال – اردبیل در مقاطعی از روز بسته شده و در شب تردد در این مسیرها به دلیل کولاکی بودن شرایط جوی به سختی انجام می‌شود.

در شهرستان گرمی و انگوت نیز به دنبال شدت وزش باد به برخی از تأسیسات شهری، تابلوها و اماکن روستایی به ویژه اماکن نگهداری دام و علوفه خسارت وارد شده و یک واحد انبار نگهداری علوفه نیز دچار حریق شد.

بر اساس اعلام هواشناسی وزش تندباد تا فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت و از روز سه‌شنبه هوای نسبتاً پایداری در استان حاکم خواهد شد اما فردا با ورود سامانه سرد و بارشی کاهش نسبی دما رخ داده و در مناطق کوهستانی بارش برف و در سایر مناطق بارش باران دور از انتظار نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان به رانندگان و مسافران توصیه کرد تا از تردد بی مورد پرهیز کرده و در تردد خود وسایل ایمنی به ویژه زنجیر چرخ و سایر نیازمندی تردد زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط