• کد خبر : 14823
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 19 دی 1402 - 11:05 ق.ظ
  • اندازه فونت
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

تعرفه گاز تغییر نمی‌کند

تعرفه گاز تغییر نمی‌کند

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، گفت: تعرفه گاز مشترکان خانگی در هر پله مصرف نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش واژه، نادر کمالی در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کاهش دما طی ماه اخیر مصرف گاز در استان به نسبت افزایش یافته است به طوریکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد مصرف ۳۷ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به تعرفه گذاری مصرف گاز در استان، بیان کرد: به هیچ وجه افزایش تعرفه‌ای نداریم و از ۱۶ آذر سال جاری تا ۱۵ اسفند ماه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته هم مشترکان ما اگر مصرف گاز خود را کاهش دهند شایسته‌ی پاداش می‌شوند و گاز آن‌ها بصورت رایگان تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی علاوه بر پاداش خوش مصرفی و بهره‌مندی از طرح های تشویقی، زمینه حذف محدودیت مصارف بخش های صنعتی و نیروگاهی را نیز در پی خواهد داشت.

کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: یک درجه کاهش دمای اتاق توسط هر خانوار در فصل سرد سال، شش درصد مصرف گاز را کاهش می‌دهد مشترکین عزیز می‌توانند با خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های اضافی تا حد زیادی همراه شرکت گاز در تأمین پایدار انرژی بدون قطع یا افت فشار گاز باشند.

وی تاکید کرد: بکارگیری پوشش مناسب در فصل زمستان، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و بکارگیری پرده های ضخیم می توان علاوه بر مدیریت مصرف گاز از طرح های تشویقی شرکت ملی گاز شامل قبض رایگان با کاهش ۱۰ تا ۳۵ درصدی مصارف نسبت به سال گذشته بهره‌مند شوند.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط