• کد خبر : 4166
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 12 آبان 1399 - 1:22 ب.ظ
  • اندازه فونت

ترانزیت بیش از ۲۳۷ هزار تن کالا از مرز نوردوز و جلفا

ترانزیت بیش از ۲۳۷ هزار تن کالا از مرز نوردوز و جلفا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سال جاری ۲۳۷ هزار و ۱۰۰ تن کالای ورودی و خروجی از مرزهای نوردوز و جلفا ترانزیت شد، گفت: از این میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی، ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن از مرز نوردوز و ۲۰۰ هزار و ۹۰۰ تن از مرز جلفا بوده است.

به گزارش واژه، اورجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۵۵۵ هزار و ۸۰۰تن و از مرز جلفا نیز ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ تن بوده که میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۹ درصد و از مرز جلفا ۱۸۵درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در هفت ماه اول سال ۸۲ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری تردد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز جلفا تردد کرده‌اند که تردد کامیون‌های ایرانی ۱۹ درصد در مرز نوردوز و ۷۷درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

خبرهای مرتبط