• کد خبر : 4429
  • محیط زیست
  • تاریخ انتشار : 12 آذر 1399 - 3:08 ب.ظ
  • اندازه فونت

تداوم جو پایدار و امکان آلودگی هوا در تبریز

تداوم جو پایدار و امکان آلودگی هوا در تبریز

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پیش بین های هواشناسی مبنی بر پایداری جوی تا آخر هفته امکان آلودگی هوا وجود دارد.

به گزارش واژه، داود قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز سنجش کیفی هوای کلان شهر تبریز میانگین شاخص کیفیی هوا در 12آذر ماه 99 و “قابل قبول” است ولی بر اساس پیش بینی های هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا جمعه امکان افزایش آلاینده های جوی در کلان شهر تبریز وجود دارد.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم آلودگی هوا و بیماری های تنفسی از جمله کرونا از شهروندان درخواست کرد: از ترددهای غیر ضروری در شهر پرهیز و در مصرف انرژی و  گاز نیز صرفه جویی کنند.

داود قاسم زاده گفت: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در پایان تاکید کرد: با توجه به استمرار وضعیت جوی پایدار فعلی از شهروندان درخواست میکنیم تا از تردد کودکان و افراد مسن و بیمار در سطح شهر خودداری و با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عدم به ‌کارگیری خودروهای تک ‌سرنشین در کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.

 

انتهای پیام

خبرهای مرتبط