• اندازه فونت

اتوبان تبریز سهند و حیوانات کشته شده در کنار جاده/ آیا این اتوبان مطالعات محیط زیستی دارد؟

اتوبان تبریز سهند و حیوانات کشته شده در کنار جاده/ آیا این اتوبان مطالعات محیط زیستی دارد؟

کمتر کسی هست که در اتوبان تبریز سهند تردد کرده اما با صحنه دلخراش حیواناتی که کنار جاده مرده افتاده‌اند مواجه نشده باشد موضوعی که به شدت با اعصاب و روان مردم بازی می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی واژه – محمد یوسفی: این روز‌ها رانندگانی که در اتوبان تبریز – سهند رانندگی می‌کنند همواره ترس تصادف با حیوانات به خصوص جوجه تیغی، خرگوش، روباه و سگ ها را دارند که عمدتاً علاوه بر وارد آوردن خسارت به خودرو‌ها باعث تلف شدن این حیوانات زبان بسته نیز می‌شود.

شب ها اما خطر تصادف بسیار بیشتر است وقتی در دل سیاهی شب بدون وجود روشنایی در این آزاد راه رانندگی می‌کنید به یکباره موجودی در وسط جاده ظاهر می‌شود شما در آن لحظه فقط می‌توانید ترمز را تا انتها فشار داده و یا فرمان را به جهت دیگر حرکت دهید که در این صورت یا آن حیوان زبان بسته تلف خواهد شد و یا خود و خودرو شما آسیب خواهد دید.

علاوه بر این ضربه روحی شدیدی به  رانندگان و سرنشینان خودرو‌های تصادف کرده با حیوانات وارد می‌شود که تا مدت ها نمی‌توان این صحنه دلخراش را از یاد برد.

عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده در محل های عبور حیوانات در این اتوبان کوهستانی و وجود دیوار نیوجرسی در وسط اتوبان که تردد را برای حیوانات سخت می‌کند خود عاملی برای افزایش این برخورد‌ها است.

اما کار بهتری که در دنیای مدرن در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای در امان ماندن حیوانات وحشی انجام داده‌اند ایجاد کریدور عبور حیوانات در اتوبان‌هایی که از میان مناطق جنگلی و کوهستانی عبور نموده است.

با وجود تما این‌ها باید از مجریان آزاد راه و سازمان محیط زیست استان پرسید آیا در زمان اجرای پروژه به این موضوعات توجه شده است و یا اصلاً برنامه‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد یا خیر!

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط