• کد خبر : 3602
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 24 شهریور 1399 - 3:47 ب.ظ
  • اندازه فونت

آغاز تصویربرداری سریال جلال 2 در تبریز

آغاز تصویربرداری سریال جلال 2 در تبریز

تصویربرداری فصل دوم سریال تلویزیونی جلال طی مراسمی در تبریز آغاز شد.

به گزارش واژه، این سریال قرار است در 15 قسمت 45 دقیقه ای تولید و از یکی از شبکه های سراسری پخش شود.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم آغاز تولید این سریال تبریز را منشأ تمام حرکت های بزرگ انقلابی خواند و افزود: این هنر دست اندرکاران تولید سریال است که این افتخارات را به شکل و محتوایی ارزشمند تبدیل کنند.

رئیس امور سیمای معاونت استان های سازمان صدا و سیما هم گفت :عشق ارزشی در داستان این سریال‌خلق شده و تبلور آن در انقلابیون و رزمندگان به نمایش گذاشته شده است.

فاطمی افزود: در سریال جلال نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران ، روابط عاطفي اعضای خانواده ، وفاداری و معیارهای خانواده ای در تراز ایرانی اسلامی با اسناد معتبر و بر مبنای واقعیات زندگیها در آن دوران نشان داده می شود.

وی همچنین گفت: این چهارمین مجموعه فاخری است که امسال در مراکز استان ها تصویربرداری آن آغاز و با توجه به مضمون ویژه اي که دارد همچون سری اول در دهه فجر و یا رمضان سال آینده از شبکه سراسری پخش می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه فصل اول سریال‌جلال از سه شبكه ملى و بين المللی پخش شد افزود: فصل نخست این سریال تاریخی ، قیام مردم آذربایجان شرقی در فاصله سال‌های 1338 تا 29 بهمن 1356 را در قالب درام اجتماعی روایت کرد و داستان فصل دوم سریال مربوط به وقایع سالهای 56 تا 62 است که شامل فرازهایی از پیروزی انقلاب اسلامی است و زندگی سه شهید آیت الله قاضی و مدنی و سردار تجلایی را در خود گنجانده است.

صفری اضافه کرد: فصل جدید این سریال در سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و کمیته مشترک ضد خرابکاری موزه عبرت تهران تصویربرداری می شود.

به گفته وی، 70 درصد هنرمندان این سریال بومی تبریز هستند.

خبرهای مرتبط