• کد خبر : 7140
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 24 آذر 1400 - 1:56 ب.ظ
  • اندازه فونت

نتایج قرعه کشی پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد

نتایج قرعه کشی پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد

نتایج قرعه کشی طرح پیش فروش شش محصول خود را با موعد تحویل یک ساله اعلام شد.

به گزارش واژه، مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو 24 آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور نهادهای نظارتی انجام شد و اسامی برندگان اعلام شد. ثبت نام این طرح از روز یکشنبه مورخ 1400/09/21 شروع و تا پایان روز سه شنبه مورخ 1400/09/23 ادامه داشت.

بر اساس بخشنامه ۴۴۱۲ ایران خودرو رانا پلاس، سورن پلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پارس tu۵، پارس سال، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تارا دستی در این طرح عرضه شده اند.

لیست نتایج رانا پلاس

لیست نتایج سورن پلاس

لیست نتایج پژو 207 دستی سقف شیشه ای

لیست نتایج پارس tu۵

لیست نتایج پارس سال

لیست نتایج پژو ۲۰۶ تیپ ۲

لیست نتایج تارا دستی

لیست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، اولویت، اسامی برندگان نهایی و نتایج فروش نقدی ایران خودرو در آذر ۱۴۰۰ پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی اعلام شد.

*

ایران خودرو، (با نام تجاری ایکو، IKCO) شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ برادران خیامی آن را بنیان نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

خبرهای مرتبط