• کد خبر : 6868
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 13 آذر 1400 - 9:37 ق.ظ
  • اندازه فونت

درخشش هنرمندان مراغه ای در جشنواره بین المللی سیمرغ

درخشش هنرمندان مراغه ای در جشنواره بین المللی سیمرغ

آثار ۳ هنرمند مراغه ای در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش واژه، در بخش بین الملل این جشنواره امیر دانش مراغه ای در بخش شکسته نستعلیق و خانم نسلیان نیز در بخش تحقیق این جشنواره خوش درخشیدند.
همچنین محمد رضا دیندار در بخش داستان کوتاه این جشنواره رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

این جشنواره با شعار «هرخانه، یک پایگاه سلامت» در چهار بخش «بخش آزاد» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، «بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه عموم مردم، «بخش بین‌الملل با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه شرکت‌کنندگان سراسر جهان ترتیب یافت.

در این دوره از جشنواره بین المللی سیمرغ تعداد ۳۸۸۹۴ اثر حضور داشتند و تعداد کشورهای شرکت کننده در بخش بین‌الملل ۱۱۶ کشور بود و تعداد آثار ارسالی به تفکیک نوع شرکت کنندگان شامل ۴۱۴۲ اثر در ‌بخش ‌بین‌الملل، ۱۳۱۵۰ اثر در ‌بخش ‌ملی‌ و ۲۱۶۰۲ اثر ‌در ‌بخش ‌دانشجویان ‌دانشگاه‌های ‌علوم‌ پزشکی بود.

تاکنون یازده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ برگزار شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان دوره‌های دوم و یازدهم این رویداد فرهنگی و هنری بوده است.

اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، با حضور ۲۵۰ دانشجوی برگزیده از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی، و بخش بین الملل در مشهد برگزار شد و ۳۸ هزار اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

 

خبرگزاری صدا و سیما / مراغه

خبرهای مرتبط