• کد خبر : 9967
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 8 بهمن 1401 - 8:36 ق.ظ
  • اندازه فونت
بررسی زلزله های هفته گذشته

خوی همچنان در مدار پس لرزه‌ها

خوی همچنان در مدار پس لرزه‌ها

در هفته گذشته خوی استان آذربایجان غربی همچنان در مدار لرزه‌ای قرار داشت و استان کهگیلویه و بویراحمد با دو زلزله به بزرگای ۴.۲ و ۳.۵ لرزید.

به گزارش واژه، در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن فوج لرزه‌های زلزله ۵.۴ ریشتری خوی استان آذربایجان غربی، دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد با زوج زلزله‌هایی با بزرگای ۴.۲ و ۳.۵ لرزید.

علاوه بر آن در میامی استان سمنان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ رخ داد. زلزله ۳.۵ ریشتری قلعه گنج استان کرمان،زلزله ۳.۳ ریشتری سنخواست استان خراسان شمالی و زلزله ۳ ریشتری شهرپیر استان فارس از دیگر رخدادهای لرزه‌ای مهم در هفته گذشته به شمار می‌روند.

شنبه اول بهمن

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲.۵، ۲.۶ ریشتری، دو زلزله ۲.۷ ریشتری و دو زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

در بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ و در گلوگاه استان مازندران زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد.

میامی استان سمنان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری میامی، ۳۰ کیلومتری کلاته خیج و ۴۹ کیلومتری بسطام این استان گزارش شد.

یکشنبه ۲ بهمن

در دلوار استان بوشهر زلزله ۲.۸، در افوس استان اصفهان زلزله ۲.۷، در فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۵، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۸ و در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از زلزله ای به بزرگای ۲.۵ ریشتر زمین‌لرزه دیگری به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین را تجربه کرد. وقوع زلزله ۲.۵ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۹ کیلومتری سنخواست،۱۹ کیلومتری شوقان و ۳۶ کیلومتری قاضی این استان بوده است.

لالی استان خوزستان نیز زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۴ را تجربه کرد که عمق این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری زمین و رومرکز آن در ۲۱ کیلومتری لالی، ۲۶ کیلومتری سالند و ۴۲ کیلومتری گتوند این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ بهمن

در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۷ و در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.

سه شنبه ۴ بهمن

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۵ بهمن

دراین روز، خوی در استان آذربایجان غربی با زلزله ۲.۹ ریشتری لرزید.

قلعه گنج استان کرمان با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۵ کیلومتری قلعه گنج، ۳۵ کیلومتری منوجان و ۳۷ کیلومتری نودژ این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۶ بهمن

شهرپیر استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری شهر پیر، ۲۶ کیلومتری حاجی آباد و ۲۸ کیلومتری بنارویه این استان بوده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه نیز زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.

خوی استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری زمین لرزید.

جمعه ۷ بهمن

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ ریشتری و در کلات استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و فاضل آباد استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

برازجان استان بوشهر با زمین‌لرزه ای به بزرگای۳.۵ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۷ کیلومتری برازجان، ۱۲ کیلومتری سعدآباد و ۱۵ کیلومتری آب پخش این استان بوده است.

در امیریه استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد که عمق این رخداد لرزه‌ای در ۲۸ کیلومتری زمین و کانون آن در ۱۹ کیلومتری امیریه،۲۴ کیلومتری بسطام و ۲۵ کیلومتری مجن این استان گزارش شد.

دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۸ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز آن در ۱۸  کیلومتری دهدشت و ۲۸ کیلومتری چرام  استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۳ کیلومتری بهبهان، استان خوزستان بوده است.

وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه در روز جمعه بوده است.

خبرگزاری ایسنا

 

به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط