• کد خبر : 7454
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 10 دی 1400 - 10:15 ق.ظ
  • اندازه فونت

بهزیستی پیگیر تخریب مغازه مددجوی مراغه‌ای است

بهزیستی پیگیر تخریب مغازه مددجوی مراغه‌ای است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان بهزیستی کشور از راه حقوقی، عوامل تخریب مغازه مددجوی معلول مراغه‌ای را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش واژه، فرگل صحاف روز جمعه در گفت‌ و گویی با تاکید بر اینکه بلافاصله پس از اطلاع از تخریب مغازه‌ی مددجو با خانواده وی در ارتباط مستمر هستیم، اظهار کرد: به طور جدی و  از طریق حقوقی پیگیر عاملان این واقعه هستیم.

وی با نکوهش عوامل دخیل در تخریب مغازه مددجوی یاد شده و سوء استفاده کنندگان از تهیه و انتشار تصاویر مربوط به وی برای تحریک احساسات مردم، تاکید کرد: از طریق مراجع قضایی جهت احقاق حقوق این مددجو اقدام قانونی خواهیم کرد.

صحاف با اشاره به حساسیت بهزیستی به رعایت کرامت انسانی مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنها، بیان کرد: ریاست سازمان بهزیستی کشور با حساسیت ویژه پیگیر حادثه و احقاق حقوق امور توانخواه تحت پوشش می‌باشد.

انتشار تصاویر و محتوای مربوط به تخریب مغازه‌ای در خیابان امام خمینی (ره) مراغه طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی و یک معلول که گریه می‌کند، واکنش گسترده کاربران و برخی از مسئولان را در پی داشته است.

*

ماجرا از این قرار بود که مالک یک مغازه به صورت شبانه نسبت به تخریب آن اقدام کرده و تصاویر مربوط به گریه صبحگاهی یک فرد معلول که همه فکر می‌کردند صاحب سرقفلی بوده، در فضای مجازی منتشر شده است.

محتوایی که گفته می‌شود احساسات کاربران فضای مجازی را برانگیخته و اکنون صدای آن از رسانه‌های معاند نیز به گوش می‌رسد و حتی رسانه‌های جریان اصلی نیز با هدف روشنگری به موضوع پرداخته‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه در واکنش به ویدئوی تخریب این مغازه و یک فرد معلول که نسبت‌اش با مالکان معلوم نیست، گفته بود: شهرداری در تخریب مغازه‌ها دخالتی نداشت و مالک مغازه مزبور شبانه به تخریب ساختمان اقدام کرده و گویا طی این روند رضایت صاحب سرقفلی مغازه را کسب نکرده است.

رضا عسکری با بیان اینکه مالک مغازه مجوز تخریب مغازه را از شهرداری گرفته بود، ادامه داده بود: تخریب مغازه باید پس از کسب رضایت صاحب سرقفلی انجام می‌شد که متأسفانه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر مراغه این را هم مورد تاکید قرار داده بود و گفته بود که اقدام مالک مغازه در تخریب ساختمان مزبور غیرقانونی نبوده اما متأسفانه با لحاظ شرایط اخلاقی نبوده است.

عسکری گفته بود: بر اساس بررسی‌ها، فرد معلولی که در ویدئو دیده می‌شود، در این موضوع ذینفع نیست و بررسی‌های همکاران ما در شورا و شهرداری مراغه در این خصوص ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

خبرهای مرتبط