• کد خبر : 9267
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 1 فروردین 1401 - 5:29 ب.ظ
  • اندازه فونت
امام جمعه تبریز:

اقدامات و برنامه‌ ریزی‌ها برای فرار از بحران سالمندی در آذربایجان شرقی باید بیشتر شود

اقدامات و برنامه‌ ریزی‌ها برای فرار از بحران سالمندی در آذربایجان شرقی باید بیشتر شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نظر یکی از مسوولان استان مبنی بر اینکه بحران سالمندی در کمین این استان است، افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای فرار از این بحران باید بیشتر شود.

به گزارش واژه، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، روز دوشنبه در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته از آن غافل شده‌ایم، فرو رفتن ایران در بحران جمعیتی است، افزود: در این استان برنامه‌ ریزی‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست و اگر همه‌ دستگاه‌ها پای کار نیایند، در ۳۰ سال آینده با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: افزایش مشکلات اقتصادی، تورم، فقر، اختلاف طبقاتی و همه‌گیر شدن ویروس کرونا باعث به حاشیه راندن شدن و خارج شدن برخی از مشکلات اجتماعی از مرکز توجه شد که این مشکلات به‌صورت نرم و خزنده شروع به رشد کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از افراد ازدواج نکرده و یا به بیش از یک فرزند راضی نیستند؛ بنابراین با بحران جدی روبرو خواهیم شد؛ برخی معتقدند با وجود مشکلات اقتصادی نمی‌توان فرزندآوری کرد اما حلال مشکلات اقتصادی در امر ازدواج است.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: مسوولان در اولین سال قرن جدید باید فکری به حال اشتغال، ازدواج و فرزندآوری جوانان بکنند و با طرح‌های حمایتی و تشویق دولتی این وضعیت را بهبود بخشند.

وی در این پیام با تبریک آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی و قرن جدید خدمت رهبر معظم انقلاب، همه‌ ایرانیان، مردم ولایت مدار آذربایجان و به‌ویژه جوانان یادآوری کرد: سال ۱۴۰۰ با همه‌ تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که داشت به پایان رسید؛ سالی که به‌رغم برخی تلخ کامی‌ها در ارتباط با شیوع ویروس کرونا و برخی بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، روزهای شیرین و امیدوار کننده‌ای نیز به همراه داشت.

امام جمعه تبریز گفت: سال ۱۴۰۰ با انتخابات ریاست جمهوری، تغییر در سران قوه مجریه و قضائیه و آغاز به کار شوراهای شهر و روستاها همراه بود و اتفاقات خوب و ارزشمندی با حماسه‌ حضور مردم رقم زده شد که امید است آثار آن را در ایجاد امید، اعتماد و رضایتمندی در میان مردم مشاهده شود و با استمرار این تحولات به سوی خدمت بی‌منت در قرن جدید پیش برویم.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: امید است در سال جدید مردم، شاهد موفقیت کشور باشند و طعم شیرین خدمت صادقانه و مدیریت جهادی را بیش از پیش بچشند.

وی اظهار داشت: واکسینه شدن گسترده‌ مردم در سه دز، استرس و ترس ابتلای به ویروس کرونا را کاهش داد؛ اگرچه کرونا جان بسیاری را گرفت اما واکسینه کردن از فشار روحی و روانی مردم کاست و امیدها را برای پایان دادن این ویروس در میان مردم زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، سال پر فراز و فرودی برای مردم آذربایجان بود و موفقیت‌های بسیاری از نظر کشاورزی، اقتصادی و … به همراه داشت.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: دیدار مردم آذربایجان به مناسبت ۲۹ بهمن ماه با رهبر معظم انقلاب یکی از این رخدادهای مهم بود که مانند سالهای گذشته باشکوه برگزار شد و رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهمی در این دیدار در ارتباط با آذربایجان فرمودند و بر استمرار حرکت‌های خوب و انقلابی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در عرصه‌ رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها انجام شد که امید است به نتیجه برسد تا شاهد شادابی مردم باشیم، یادآوری کرد: امید است در سال جدید مسلمانان جهان در هر جای دنیا دست به دست هم دهند و با وحدت کامل، اهداف اسلام را به ثمر برسانند.

خبرهای مرتبط