• کد خبر : 9647
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 8 مرداد 1401 - 5:31 ب.ظ
  • اندازه فونت

افزایش شمار کشته‌شدگان سیل‌ در کشور به ۶۱ نفر

افزایش شمار کشته‌شدگان سیل‌ در کشور به ۶۱ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان سیل‌ در کشور به ۶۱ تن خبر داد.

به گزارش واژه، مهدی ولیپور دراین باره گفت: با کشف چند جسد دیگر که درپی سیل‌ روزهای اخیر دچار حادثه شده بودند، شمار فوت شدگان سیل در کشور از ابتدای مرداد ماه تا کنون به ۶۱ نفر رسید.
وی درباره افراد مفقود شده نیز گفت: با جمع‌بندی تازه‌ترین گزارش‌های مفقودی در سراسر کشور در حال حاضر ۳۲ نفر مفقود هستند که تلاش برای یافتن آنها از سوی عوامل سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طبق هشدار هواشناسی آماده‌باش هلال احمر تا روز دوشنبه ادامه دارد، گفت: امدادرسانی همچنان در برخی از مناطق متاثر از سیل‌ و آبگرفتگی از جمله فیروزکوه ادامه دارد. همچنین با توجه به احتمال بارش‌های دوباره لازم است که شهروندان از حضور در ارتفاعات و همچنین حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۲۱ استان کشور عملیات امدادونجات مرتبط با سیل به اجرا درآمد که طی ۲۴ ساعت گذشته این عملیات در هشت استان البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، یزد، اصفهان و کرمان به اجرا درآمد.

کشف جسد یک زن در مرکز خرید امامزاده داوود
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از پیدا شدن پیکر یک خانم در امامزداه داوود خبر داد. مرتضی مرادی پور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: امروز پیکر یک خانم در مرکز خرید بالای حرم امام‌زاده داوود پیدا شد و به مقامات نیروی انتظامی تحویل داده شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۸ مورد مفقودی حادثه سیل‌ امام زاده داوود که از سوی سازمان امدادونجات ثبت شده بود، پیکرهای ۱۸ تن کشف شد، گفت: در فیروزکوه نیز عملیات امدادونجات ادامه دارد و حدود پنج نفر مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

 

به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط