• کد خبر : 9067
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 16 اسفند 1400 - 12:04 ق.ظ
  • اندازه فونت
رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد:

ارتقاء مقام آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان

ارتقاء مقام آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲۶ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سالجاری نسبت به سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش واژه، عبدالرضا واعظی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان از ۹۲ شرکت در سال ۹۷ به ۲۰۸ شرکت در سالجاری افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با دارا بودن این تعداد شرکت دانش بنیان پس از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و البرز در رتبه‌ی پنجم کشور قرار گرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در سال ۱۴۰۱ این رتبه ارتقاء خواهد یافت.

واعظی با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، راهبرد اصلی توسعه‌ی کشور متکی بر توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: اقدام‌ها و پیگیری‌های پارک علم و فناوری و همراهی و حمایت دستگاه‌های متولی استان موجب افزایش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شده است و برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی مختلفی برای این شرکت‌ها برگزار و به وسیله‌ی دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی پارک، زمینه‌ی فروش محصولات دانش‌بنیان فراهم‌شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به فرآیندهای اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط پارک علم و فناوری، یکی از شرکت‌های مستقر در این پارک از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان کارگزار ارزیاب شرکت‌های دانش‌بنیان استان انتخاب‌شده که موجب تسریع در اخذ مجوز دانش‌بنیان شده است.

به گفته وی؛ پارک علم و فناوری به‌عنوان حلقه‌ی واسط علم و صنعت، متولی اصلی توسعه‌ی اکوسیستم فناوری و نوآوری بوده و نقش و رسالت بسزایی در توسعه اقتصاد متکی بر شرکت‌های دانش‌بنیان استان دارد.

واعظی یادآور شد: به دلیل گستردگی استان و جمعیت بالای آن، سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان و توسعه‌ی چتر حمایتی پارک به شهرستان‌ها از چند سال قبل، سرلوحه فعالیت‌های پارک قرارگرفته است و اکنون پارک علم و فناوری استان، گسترده‌ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کرد: این پارک درب‌های خود را به روی همه دانشگاه‌ها و صنایع استان و تمامی کسانی که دارای ایده و طرح نوآورانه و یک مدل کسب‌وکار برای آن هستند، بازکرده که نتیجه‌ی آن رشد سه برابری تعداد شرکت‌های مستقر و اشتغال ۳۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده است.

خبرهای مرتبط