• کد خبر : 8967
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 10:48 ق.ظ
  • اندازه فونت
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان‌شرقی مقام اول کشور را در تزریق دز سوم واکسن کرونا دارد

آذربایجان‌شرقی مقام اول کشور را در تزریق دز سوم واکسن کرونا دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر تزریق دز سوم واکسن کرونا مقام اول کشور و به لحاظ تزریق دزهای اول و دوم مقام پنجم را داراست.

به گزارش واژه، دکتر جواد احمدیان چهارشنبه شب در آیین معرفی رییس جدید بیمارستان عجب‌شیر با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان خوشبختانه نسبت به هفته‌ها و روزهای قبل از ثبات بیشتری برخوردار است، افزود: تعداد موارد بستری در استان حدود ۷۱۴ نفر هست که نسبت به روزهای قبل روند کاهشی دارد .

آذربایجان‌شرقی مقام اول کشور را در تزریق دز سوم واکسن کرونا دارد

وی با ابراز تاسف از اینکه تعداد موارد فوتی نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده، خاطرنشان کرد:  از نظر واکسیناسیون خوشبختانه ۹۴ درصد افراد دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۴۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز سوم را دریافت کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه دولت سیزدهم افتخارش خدمت به مردم است، اضافه کرد: کادر پزشکی در ۲ سال گذشته تلاش مضاعف و ایثارگری کردند که قابل قدردانی و تشکر است اما آن را سهم خود از خدمتگزاری به مردم می‌دانند.

وی نسبت به تجهیز و رفع نیازهای شبکه بهداشت عجب‌شیر و تامین کادر پزشکی مورد نیاز شهرستان قول مساعد داد و افزود: کادر پزشکی و پرستاری شهرستان در دوران کرونا عملکرد خوبی داشته‌اند و باید به طرق مختلف از آنان قدردانی شود.

فرماندار عجب‌شیر نیز در این آیین بیان کرد: تامین تجهیزات پزشکی و رفع کمبود نیروی درمان به ویژه پرستار در بیمارستان تازه‌تاسیس این شهرستان موجب می‌شود تا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان مختل نشود و بر همین اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا نسبت به رفع این کمبودها اقدام کنند.

جعفر قادری اظهار داشت: ۷۰درصد تجهیزات پزشکی و نیاز بیمارستان جدید تامین شده و ۳۰ درصد باقیمانده علاوه بر کمک مردم شهرستان به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان نیاز دارد.

وی تعداد کل مبتلایان قطعی شهرستان را پنج هزار و ۹۱۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۲۶۰ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته تعداد فوتی‌ها ۲ نفر و تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده ۲۵ نفر بود، تاکید کرد: وضعیت شهرستان قرمز است و مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را باید به صورت کامل و دقیق رعایت کنند.

در این آیین «امیر علی آسیابانی» به عنوان رییس بیمارستان امام خمینی (ره) عجب‌شیر معرفی شد.

خبرهای مرتبط