• کد خبر : 5602
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 24 مهر 1400 - 10:04 ق.ظ
  • اندازه فونت

عوارضی اتوبان تبریز-سهند باید بررسی شود

عوارضی اتوبان تبریز-سهند باید بررسی شود

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: عوارضی اتوبان تبریز-سهند باید بررسی شود تا با ایجاد تفاهم معقولی با پیمانکار مربوطه، این عوارضی برداشته شود.

به گزارش واژه، محمدحسین فرهنگی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم معقول با پیمانکار طرح در خصوص عوارضی مورد درخواست بوده و از مسوولان شهرستان و فرماندار محترم اسکو می خواهیم که این تفاهم را با پیمانکار طرح پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز پیش از این اعلام آمادگی کردیم که در صورت تفاهم کارشناسی،  منطقی، منصفانه و درست، کارهای مربوط به تهران و جلب موافقت شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ایران و وزارت راه و مسائل دیگر را پیگیر باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش شود عوارضی اتوبان تبریز سهند حذف شده و به هر صورت و به هر دلیلی اگر این امکان به وجود نیامد بعد از ورودی شهرک اندیشه و شهرک های صنعتی و در اواسط اتوبان این عوارضی ایجاد شود.

فرهنگی گفت: عوارضی در این صورت طوری باشد که اواسط آزادراه قرار گیرد تا تردد طرفین را شامل نشود و شامل خودروهایی شود که به تبریز یا سهند عزیمت می کنند.

*

آزادراه تبریز – سهند از جمله مطالبات ساکنان شهر جدید سهند بود که در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز است،  ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

خبرهای مرتبط