به گزارش واژه، ویژگی جدید Live Scheduling یا «برنامهریزی پخش زنده» توسط حساب رسمی توییتر اینستاگرام معرفی شد. این ویژگی جدید به کاربران اجازه میدهد که برنامههای لایو خود را تا ۹۰ روز قبل از فرارسیدن موعد مقرر برنامهریزی کنند. همچنین فالوورها نیز میتوانند برای حضور در این پخش زنده از ویژگی یادآوری استفاده کنند که در زمان شروع پخش زنده آنها را مطلع میکند.
ویژگی جدید اینستاگرام در عین ساده بودن به کاربران کمک میکند تا از تنظیم و پخش برنامههای زنده خود درست قبل از زمان برنامهریزی شده اطمینان داشته باشند. استفاده از این ویژگی نیز بسیار ساده است و سازندگان فقط باید عنوان پخش زنده خود را اضافه و سپس زمان شروع آن را تعیین کنند و روی دکمه «برنامهریزی پخش زنده» (schedule live video) ضربه بزنند. در همین حال، فالوورها گزینه دیگری را مشاهده خواهند کرد.
اینستاگرام عنوان پخش زنده آینده و تاریخ و زمان برگزاری آن را به کاربران نشان میدهد. همچنین اگر کاربران روی دکمه «به من یادآوری کنید» ضربه بزنند، شبکه اجتماعی اینستاگرام یک روز قبل از این پخش زنده و همچنین ۱۵ دقیقه پیش از شروع برنامه، هشدار درون برنامهای برای آنها ارسال خواهد کرد.
به نظر میرسد شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک تمرکز ویژهای روی تولیدکنندگان محتوا دارد. علاوه بر این ویژگی جدید، اینستاگرام همچنین قصد دارد حالت تمرین جدیدی را راهاندازی کند تا سازندگان پیش از شروع پخش زنده خود نحوه نمایش آن را بررسی کنند. به عنوان مثال از این ویژگی برای بررسی کردن مواردی مانند نور و میزان روشنایی محیط پیش از شروع پخش زنده میتوان استفاده کرد.