به گزارش واژه؛ رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در نشست خبری با بیان بخشی از عملکرد هیئت مدیره اتحادیه در دو سال گذشته گفت: هدف اصلی هیئت مدیره ارتقا سطح آموزش بوده و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.
منافی افزود: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش هنرستان صنعت چرم، کیف و کفش افتتاح خواهد شد.
او در تشریح نحوه فعالیت این هنرستان گفت: مسئولیت دروس عمومی هنرستان با آموزش و پرورش خواهد بود، مسئولیت دروس تخصصی و کارگاهی بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.
رئیس اتحادیه با تاکید بر اینکه خواسته ما برقراری نظام استاد شاگردی در هنرستان است گفت: کارگاه هایی در کنار هنرستان ایجاد خواهد شد و در صورت لزوم هنرآموزان هنرستان در کارگاه های اتحادیه آموزش خواهند دید.
منافی با بیان اینکه در آینده امیدواریم در مقطع کاردانی نیز کد رشته کیف و کفش ایجاد شود گفت: در حوزه طراحی کیف و کفش نیز اقدامات لازم انجام شده و از طریق دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی دانشجو جذب خواهیم کرد.
او در ادامه با اشاره برگزاری کارگاه فینیشینگ با حضور اساتید ایتالیایی گفت: تلاش داریم این کارگاه ها بزودی ادامه پیدا کند.
رئیس اتحادیه ادامه داد: در آخرین سفری که به قونیه داشتیم با مدیران و مسئولین طرف ترکیه ای تفاهم نامه ای امضا کردیم که بر اساس آن مقرر شد تا در خصوص طراحی و تولید کیف و کفش تبادل استاد داشته باشیم که قطعاً بیشترین درخواست استاد از سوی ما خواهد بود.
منافی در بخشی از سخنانش در خصوص فروش محصولات خارجی در سطح شهر گفت: قانوناً تمام کیف و کفش های خارجی موجود در بازار قاچاق هستند اما برخی از محصولاتی که به نام خارجی فروخته می شوند محصولات بی کیفیت داخلی است.
او حضور در نمایشگاه های بین المللی را اقدامی در راستای معرفی کفش تبریز به جهان خواند و اظهار داشت: تلاش داریم با حضور موفق در بازار ۶۰۰ میلیون نفری منطقه نقش آفرینی کنیم، کفش تبریز از نظر قیمت و کیفیت توانایی رقابت با برند های منطقه ای را دارد.
منافی گفت: اکنون به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان و چند کشور دیگر صادرات داریم.
حامد آقازاده، عضو هیئتمدیره اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان شهر تبریز نیز با تأکید بر نقش رسانهها در شناساندن صنعت کفش تبریز گفت: در دوره جدید، توجه ویژهای به موضوع توریسم و معرفی صنعت چرم تبریز به جهان داریم و رسانهها میتوانند در این زمینه اثرگذار باشند.
وی با تاکید بر دائمی شدن موزه کفش افزود: این مطالبه در دستور کار اتحادیه قرار دارد.
عضو هیئتمدیره اتحادیه، تصریح کرد: در دوره جدید مدیریتی، رویکرد ما نسبت به گردشگری بسیار جدیتر شده و هدف ما معرفی صنعت چرم تبریز بهعنوان یک برند جهانی است.
انتهای پیام
به اینستاگرام، تلگرام، ایتا و روبیکای واژه بپیوندید.

