به گزارش واژه، به دنبال توسعه محصولات جدید بر پایه پلت فرم ایرانیزه شدهی PF1 پژو سیتروئن، اخیراً شرکت ایرانخودرو مذاکراتی را با یکی از شرکتهای طراحی خارجی کلید زده تا بهعنوان مشاور در طراحی یک وانت جدید بر پایه پلت فرم IKP1 (که همان نمونه بومی شده پلت فرم PF1 پژو محسوب میشود)، به ایرانخودرو کمک کند.
در برنامهی توسعهای این خودرو که فعلاً با نام فنی کی ۱۳۷ (K137) شناخته میشود، علاوه بر تغییرات در بدنه و استایل، بحث ارتقا موتور نیز مطرح شده و این پیکاپ احتمالاً چهار چرخ محرک خواهد بود.
با دیدگاه منفی مشتریان ایرانی نسبت به تبدیل خودروهای سواری ساخت داخل به وانت، به جهت اینکه این پیکاپ بر مبنای خودرو جدید ایرانخودرو یعنی تارا است، احتمال از رونق افتادن بازار این سدان نیز مطرح است. به همین سبب، مدیران شرکت تصمیم دارند تا با اعمال بیشترین تغییرات در استایل محصول، تشابه ظاهری این خودرو با تارا را به حداقل ممکن برسانند.
پیشبینی میشود که این خودروی کار و تجاری تا اواخر سال آینده روانه بازار شده و جایگزین وانت آریسان شود.
تارا مدل فیسلیفت پژو ۳۰۱ است و از سال ۲۰۲۰ تولید میشود. و بر پایه پلتفرم IKP1 ایران خودرو که نمونه تغییریافته پلتفرم PF1 پژو سیتروئن است، ساخته شدهاست. در نتیجه پلتفرم این خودرو، با خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی-الیزه مشترک است.