• کد خبر : 15453
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 27 اسفند 1402 - 9:30 ق.ظ
  • اندازه فونت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

برخورد با زیرمیزی پزشکان/ مرکز جامع سرطان تبریز رشد ۸۵ درصدی دارد

برخورد با زیرمیزی پزشکان/ مرکز جامع سرطان تبریز رشد ۸۵ درصدی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برخورد جدی با موضوع زیرمیزی و دریافت سکه توسط پزشکان خبر داده و گفت: در این زمینه حتی پزشکان متخلف، من را تهدید می کنند.

به گزارش واژه، بهمن نقی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به موضوع زیرمیزی پزشکان و دریافت سکه برای انجام عمل جراحی توسط آنان گفت: بیشترین برخورد را با چنین افراد داشته ایم. هر چند برخی از آنان به سراغ مسئولان و نمایندگان مجلس هم رفته و شکایت من را نزد آنان می برند.

وی ادامه داد: بسیاری از این دسته پزشکان شاکی هستند که چرا در تهران با موضوع زیرمیزی پزشکان به اندازه آذربایجان شرقی برخورد نمی شود و سخت گیری ها مختص این استان است؟

نقی پور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و حضور پزشکان در این ایام سال در مراکز درمانی گفت: میانگین حضور پزشکان استان در روزهای عید در مراکز درمانی بالاتر از میانگین کشوری بوده است و امسال هم تلاش داریم که کادر درمان بیشتر از سال گذشته در مراکز درمانی حاضر باشند.

وی افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی را یکی از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس با اعزام و مقیم کردن تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان ها، افزایش ضریب اشغال تخت های مناطق مختلف پیگیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: یکی از مهمترین پیامدهای افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان، کاهش تردد به تبریز و جلوگیری از ارجاع بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی این کلانشهر است که گامی موفقیت آمیز در راستای سیاست های تمرکززدایی حوزه سلامت به شمار می رود.

نقی پور در ادامه با اشاره به وضعیت مرکز جامع سرطان تبریز گفت: این مرکز رشد 85 درصدی دارد و برای تکمیل این مرکز وام توسعه اسلامی درخواست کرده‌ایم که بازپرداخت بخشی از آن هم به عهده دولت خواهد بود تا سریعتر این مرکز به بهره برداری برسد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد بیش از ۱۹۰ عمل پیوند در استان با موفقیت به انجام رسیده است که ۳۲ مورد از آنها مربوط به مرگ های مغزی و اهدای عضو بود.

نقی پور ادامه داد: امسال هم تعداد ۴۶ پیوند کبد، ۴۹ مورد پیوند کلیه، ۶۰ مورد پیوند مغزاستخوان و پنج مورد نیز پیوند قلب در بیمارستان های تبریز به انجام رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کاهش مرگ و میر بیمارستانی را یکی از دیگر از برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس و طبق آخرین آمارهای موجود، میزان فوتی های مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی به ۱.۵ درصد رسیده است که در مقایسه با سایر استان ها آمار به مراتب کمتری است.

وی همچنین با اشاره به پروژه های در حال افتتاح علوم پزشکی گفت: پروژه های بخش MRI بیمارستان اهر، بخش درد بیمارستان امام رضا تبریز، آشیانه هلی کوپتر اورژانس هوایی میانه و محل سی تی اسکن160اسلایز امام رضا تبریز آماده بهره برداری است.

 

✍ خبرنگار: فائزه زنجانی

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط