• کد خبر : 16311
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 24 دی 1403 - 8:12 ب.ظ
  • اندازه فونت
مدیرعامل شرکت ایمن تجارت آرام:

بدترین نمایشگاه خودرو را امسال تجربه می‌کنیم/ سیاست‌های مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز باید تغییر کند

بدترین نمایشگاه خودرو را امسال تجربه می‌کنیم/ سیاست‌های مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز باید تغییر کند

محسن امنیت پرست گفت: وقتی شرکت ها قبل از تولید خودرو، محصولاتشان را به فروش رسانده‌اند انگیزه‌ای برای شرکت در نمایشگاه نخواهند داشت.

به گزارش واژه، محسن امنیت پرست با انتقاد از شرایط نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز گفت: به دلایل مختلف شاهد عدم حضور برندها و نمایندگان خودروسازان در نمایشگاه هستیم و متاسفانه از سوی ديگر به دلیل‌ سیاست هاي مدیریت نمایشگاه بين المللي تبریز نمایشگاه خودرو داران در نمایشگاه حاضر شده اند که بسیار جای تعجب دارد.

این فعال بازار خودرو با اشاره به مشکلات سخت افزاری نمایشگاه گفت: تعداد زیادی از برندها متعلق به اهالی همین شهر است ولی حاضر به حضور در نمایشگاه خودرو تبریز نیستند ولی در نمایشگاه اصفهان و مشهد حضور پیدا می‌کنند.

او اظهار داشت: در مجموع معتقدم مجموعه مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز باید سیاست های خود را تغییر دهد. نمایشگاه متعلق به کارآفرینان است نه واسطه ها و دلالان.

امنیت پرست در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی، نبود خودرو، فروش بسیار زیاد خودرو قبل از تولید از عواملی است که باعث عدم رغبت خودروسازان به حضور در نمایشگاه می شود.

او با بیان اینکه واردات بی رویه خودرو دردی از اقتصاد را حل نخواهد کرد افزود: خودروهایی که وارد کشور می‌شود مشخص نیست تعمیر و قطعات یدکی اش چگونه تامین خواهد شد، البته شنیده ایم بخشی از ارزی که به واردات داده اند به منظور تامین یدکی است اما چه کسی بر این واردات نظارت می‌کند برای ما مشخص نیست.

این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه مونتاژ خودرو در کشور قطعا بهتر از واردات است گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که همه از تولید خودرو در کشور سود ببرند، با وارد کردن خودرو حتی اگر لوکس باشد فقط دلال سود خواهد کرد.

امنیت پرست خاطرنشان کرد: بسیاری از خودروهایی که وارد کشور می‌شود تولید چین است، قطعا می توان در کشور این خودرو را مونتاژ کرد، این مونتاژ باعث ایجاد ارزش افزوده در کشور می‌شود و اهمیت بسزایی دارد.

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه دولت باید با حمایت از بخش خصوصی واقعی، ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را پیگیری کند گفت: تامین زمین، انرژی، ایجاد بازار و … کارهایی است دولت با اجرای آنها می‌توان ا تولید خودرو با کیفیت حمایت کند.

او گفت: ما در کشور همه چیز برای تولید خودرو خوب را داریم ولی مشخص نیست چرا هنوز درگیر تولید پرشیا و سمند هستیم.

خبرهای مرتبط