• کد خبر : 10213
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 - 8:22 ق.ظ
  • اندازه فونت
احد صادقی عنوان کرد:

نصب المان‌های شهری با رویکرد هویت بخشی به شهر و محلات صورت گیرد

نصب المان‌های شهری با رویکرد هویت بخشی به شهر و محلات صورت گیرد

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نصب المان های شهری را مبتنی بر هویت بخشی شهر و محلات و توجه به اقتضای فرهنگ و ویژگی‌های خاص محلات دانست.

به گزارش واژه، احد صادقی در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در محل شهرداری منطقه 7، ضمن تقدیر از اقدامات زیباسازی و علی الخصوص نورپردازی های محور جاده آذرشهر در سال جدید، بر لزوم اجرای المان‌های ملی مذهبی و فرهنگی در سطح منطقه بعنوان یکی از ورودی مهم جنوب غرب تبریز با محوریت هویت بخشی به شهر و محلات تاکید کرد.
صادقی اجرای المان بزرگ حجمی فرهنگی اجتماعی و تاریخی در ورودی های شهر را لازم و ضروری دانسته و افزود: ساختار کالبدی فضایی ورودی های شهر ،همواره تجلی عناصر محیطی، اجتماعی ، فرهنگی آن شهر می باشد چرا که میهمانان قبل از ورود به شهر متوجه درک و هویت شهر مقصد می شود و این امر لزوم و اهمیت اجرای المان‌های متنوع فرهنگی تاریخی و اجتماعی را در ورودی جنوب غرب تبریز و همچنین ساماندهی فضای سبز این محور را بیش از پیش نمایان می کند.

شهردار منطقه7تبریز نیز ضمن تشریح اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای ورودی شهر اظهار داشت: طرح اولیه المان دروازه جنوب غرب تبریز با برگزاری جلسات متعدد با مشاور مربوطه آماده و پس از بازبینی های مجدد به مرحله اجرا وارد خواهد شد.

وی افزود:ساماندهی فضای سبز ورودی جنوب غرب تبریز نیز از روزهای آینده آغاز و اقدامات اساسی در جهت بهبود سیمای شهر در این ورودی در بحث فضای سبز صورت خواهد گرفت.

رشتبری از رفع مشکلات چندین ساله برخی پارک‌ها در سطح منطقه خبر داد و افزود: درسال گذشته مشکل روشنایی برخی از پارک‌ها با کابل کشی و نصب چراغ های روشنایی رفع گردید که از مهمترین مطالبات مردمی طی سالیان قبل بوده است.همچنین سرویس های بهداشتی پارک های نیلوفر،چشم انداز و پارک زنده یاد استاد کریمی مراغه ای واقع در ورودی جنوب غرب تبریز بازسازی و در شان و جایگاه شهر تبریز تحویل شهروندان و میهمانان گرامی گردید.

به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط