• کد خبر : 15614
  • یادداشت
  • تاریخ انتشار : 11 خرداد 1403 - 6:39 ب.ظ
  • اندازه فونت
برای نمایندگان استان؛

دسته بندی بین 19 نفر نکنید؛ از دیگر استان ها یارکشی کنید

دسته بندی بین 19 نفر نکنید؛ از دیگر استان ها یارکشی کنید

این یک توصیه جدی به نمایندگان منتخب استان در مجلس است. به جای آنکه انرژی خود را صرف از بین بردن و حذف یکدیگر کنید، تلاش کنید تا کرسی های بیشتر در هیئت رئیسه کمیسیون ها برای استان بدست بیاید؛ راه فتح منابع و توسعه استان تنها و تنها حضور فعالانه در کمیسیون های تخصصی مجلس است و لاغیر.

پایگاه خبری تحلیلی واژه | مجید پالوایه: فصل انتخابات با تمام حواشی اش از میزان زمان ثبت نام و اعلام صلاحیت تا میزان مشارکت و انتخاب چهره های جدید و قدیمی به پایان رسید. حالا 19 نماینده استان آذربایجان شرقی از خردادماه به عنوان نمایندگان استان کار خود را آغاز خواهند کرد. گرچه بر اساس قانون اساسی و متن سوگندنامه نمایندگان، نمایندگان منتخب مردم در مجلس، نماینده تمام مردم ایران هستند اما مردمی که به یک نفر به عنوان وکیل اعتماد کرده اند انتظار بیشتری دارند. رای مردم در این دوره و تغییر بسیاری از منتخبین یک پیام مشخص داشت و آن انتظار برای تغییر بوده است.

در سال های گذشته آنچه از اردوگاه نمایندگان استان از مجلس مخابره می شد نوعی از دسته بندی های مختلف بود که نتیجه آن عدم هماهنگی و سیاست گذاری صحیح برای احقاق حقوق استان شده بود.

اما این دوره به نظر می رسد می تواند متفاوت با دوره های دیگر برای استان باشد. حالا بازی های سیاسی و انتخاباتی برای تصاحب رای و اقبال عمومی به پایان رسیده و استان 19 نماینده خود را شناخته است. گرچه از بزرگان استان چه آنان که به عنوان سرمایه های اجتماعی بدون کرسی مسئولیت شناخته می شوند و برای همگان فارغ از جهت گیری های سیاسی مورد احترام هستند و چه آنان که بر کرسی مسئولیت تکیه داده اند انتظار می رود در راه نزدیک کردن نمایندگان استان تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

در دوره های گذشته بی تفاوتی به نزدیک کردن دیدگاه های نمایندگان استان به یکدیگر موجب هدر رفت منابع و انرژی بسیاری شد.

بررسی سوابق نمایندگان منتخب استان نشان از تخصص های متفاوت البته با رزومه و سابقه درخشان در مسئولیت های مختلف دارد که به نظر می رسد برای لابی گری و چانه زنی با نمایندگان استان های دیگر برای کسب کرسی در هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی مجلس به کار بیاید.

نمایندگان استان در ابتدای راه اگر بتوانند برای کسب کرسی های مختلف در کمیسیون ها تلاش کنند نوید روزهای خوش در استان را خواهعند داد. در غیر اینصورت باز هم شاهد دسته بندی های سیاسی و عدم توفیق استان در مجلس خواهیم بود و همچون سال های گذشته خواهیم دید چگونه سیاست های دیکته شده از استان‌های دیگر باعث از بین رفتن سرمایه های ملی و بومی در استان خواهد شد.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط