• کد خبر : 15658
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 25 خرداد 1403 - 11:55 ق.ظ
  • اندازه فونت

دانشگاه هنر اسلامی تبریز،نقطه اتصال جامعه با هنر و قلم

دانشگاه هنر اسلامی تبریز،نقطه اتصال جامعه با هنر و قلم

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه دانشگاه هنر نقطه اتصال جامعه با اصحاب قلم و هنر است، گفت:دانشگاه هنر اسلامی تبریز، خانه دوم هنرمندان است و پرورش هنرهای اصیل و شکوفا کردن مجدد مکاتب تبریز هدف اصلی ماست و این امر نیازمند پشتوانه هنرمندان تبریز است.

به گزارش واژه، سجاد پاکزاد در اولین نشست مشترک دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هنرمندان و اساتید پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه این دانشگاه خانه دوم هنرمندان است و از حضورشان بسیار خرسندیم، گفت: این نشست مشترک به منظور آشنایی بیشتر و تبادل نظر پیرامون راهکارهای همکاری متقابل با هنرمندان در دانشگاه هنر اسلامی تشکیل شده است.

پاکزاد در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از چهار دانشگاه تخصصی هنر در کشور است، اظهار داشت: اصفهان، شیراز و تهران دارای دانشگاه هنر هستند و این افتخاری برای تبریز است که جز چهار شهر دارای دانشگاه تخصصی حوزه فرهنگ و هنر است.

پاکزاد با بیان اینکه دانشگاه هنر اسلامی محل تربیت دانش آموخته، هنرمند و اصحاب قلم و هنر است، افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز تنها دانشگاه تخصصی در غرب کشور است و بالای ۵۰ درصد دانشجویان آن غیر بومی هستند و ۷۰ درصد از این دانشجویان غیر بومی دختر هستند.

وی اضافه کرد: دانشگاه در یک سال گذشته تلاش بسیاری برای توسعه زیرساخت های خود انجام داده است که یکی از این مهمترین اقدامات فراهم کردن فضای خوابگاهی برای هنرآموز دختر غیر بومی بود که با هزینه های سرسام آور اقامت در خوابگاه های خصوصی درگیر هستند.
پاکزاد با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی در راستای حمایت از تحصیل دانشجویان هنرمند، اکثر لوزام مصرفی هنری آنها را تهیه می کند، گفت: طرح غذای رایگان برای دانشجویان و افتتاح خوابگاه ۴۹۰ تخت خوابی در مهرماه نیز اقدامات مهم دانشگاه در راستای فراهم کردن رفاه دانشجویان است.

پاکزاد با تاکید بر اینکه دانشگاه نقطه اتصال جامعه با هنرمندان است، افزود: برگزاری رویدادهای ماهانه و هفتگی که هنرمندان با دانشجویان و علاقمندان ارتباط برقرار کنند از دیگر برنامه های دانشگاه هنر اسلامی است.
پاکزاد با بیان اینکه ۲۵۰۰ دانش آموز در تور گردشی از کارگاه های دانشگاه بازدید کردند، گفت: هنر استعداد ذاتی است که زیر خاک دفن شده و شناسایی نشده و این برنامه ریزی ها برای زنده کردن هنر در دل دانش آموزان است.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی در سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه توان هنری اساتید و هنرمندان تبریز را نشان می دهیم.

خبرهای مرتبط