• کد خبر : 10209
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 - 8:11 ق.ظ
  • اندازه فونت
محمد رشتبری عنوان کرد:

افزایش 12 هکتاری مساحت فضای سبز جنوب غرب تبریز در سال جاری

افزایش 12 هکتاری مساحت فضای سبز جنوب غرب تبریز در سال جاری

شهردار منطقه 7 تبریز احداث 3 پارک محله ای و توسعه فضای سبز اتوبان غرب را جزو برنامه های حوزه فضای سبز منطقه عنوان کرد و گفت: افزایش سرانه فضای سبز در کنار اقدامات دیگر عمرانی و خدماتی و زیباسازی در دستور کار این منطقه برای سال جاری می باشد.

به گزارش واژه، محمد رشتبری در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اقدامات حوزه فضای سبز در سال جاری گفت: اقدامات لازم برای کاشت حدود 10 هزار اصله درخت در اتوبان غرب انجام و به همین جهت طی هفته های گذشته اجرای عملیات چاله کنی در این محل آغاز و بزودی اجرای عملیات درختکاری در این محل صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از احداث 3 پارک در این منطقه خبر داد و افزود: جلسات متعدد برای نهایی کردن محل دقیق احداث این 3 پارک انجام شده که محلات خلجان،کوجووار و باغات لاله در برنامه کاری قرار گرفته و بزودی اجرایی خواهد شد.
وی علاوه بر توسعه فضای سبز در سال جاری بر مدیریت آب خام به عنوان یک الزام و اولویت برای نسل های آتی خبر داده و گفت: علیرغم وجود چندین قنات در سطح منطقه و عدم مشکل آب در این منطقه، اقداماتی در جهت مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب برای آبیاری فضای سبز انجام گرفته که اجرای دو طرح لوکال تصفیه فاضلاب در پارکهای چشم انداز و پارک زنده یاد استاد کریمی مراغه ای و لوله گذاری شبکه آب خام جهت حذف تانکر و هدر رفت آب از جمله این اقدامات است.حفر چاههای جذبی نیز از دیگر اقدامات این شهرداری در راستای مدیریت آبهای سطحی منطقه می باشد.

احد صادقی رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه با تاکید بر حفظ بافت قدیمی باغات لاله در طراحی پارک جدید لاله افزود: با توجه به اجرای طراحی کشاورزی و حفظ بافت قدیمی در فاز یک باغات لاله و کاشت سیزیجات و صیفی جات و کاشت برگ مو که در سالهای گذشته اجرا شده و استقبال شهروندان را بهمراه داشته است در فاز جدید نیز در طراحی پارک،مورد توجه قرار گیرد تا مردم بتوانند بدون واسطه برخی از نیازهای روزانه خود را فراهم نمایند.
صادقی با بیان اینکه در کنار توسعه و احداث پارک ها، تجهیز پارک‌ها نیز مورد توجه باشد افزود: تجهیز پارک‌ها با وسایل بازی کودکان و امکانات و ملزومات پارکها در جهت گذراندن اوقات فراغت خانواده ها بایستی مورد توجه مناطق قرار گیرد.

به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط