• کد خبر : 15649
  • سیاسی
  • تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 5:07 ب.ظ
  • اندازه فونت
پیش بینی نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی:

افزایش هماهنگی قوای مقننه و مجریه به نفع مردم است/ مجلس دوازدهم کارنامه درخشانی خواهد داشت

افزایش هماهنگی قوای مقننه و مجریه به نفع مردم است/ مجلس دوازدهم کارنامه درخشانی خواهد داشت

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به یکدیگر، باعث افزایش تعامل و همفکری دولت و مجلس شده و به نفع کشور خواهد بود. 

رضا علیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری واژه، ضمن تسلیت اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از خدمتگزاران کشور از جمله آیت‌الله رئیسی، آیت الله آل‌هاشم، دکتر امیرعبدالهیان و دکتر رحمتی گفت: در اثر این حادثه ضایعه سنگینی به کشور، بویژه استان آذربایجان‌شرقی وارد شد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز بکار مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با انتخاب هیئت رئیسه و تعیین شعب ۱۵ گانه برای بررسی اعتبارنامه نمایندگان، کار خود را آغاز کرد.

این نماینده مجلس در خصوص تشکیل کمیسیون‌ها نیز اظهار داشت: نمایندگان اولویت‌های اول و دوم خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و این سامانه با توجه به سوابق و تحصیلات افراد امتیازات را محاسبه می‌کند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد طی این هفته، اعضای کمیسیون‌ها نیز تعیین تکلیف شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه با تشکیل کمیسیون‌ها عملا کار مجلس دوازدهم آغاز خواهد شد، ادامه داد: معمولا کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امنیت ملی و صنایع و معادن بیشترین متقاضی را دارند، برخی از کمیسیون‌ها اندکی بیش از ظرفیت متقاضی داشته و متقاضی برای برخی از کمیسیون‌ها هم کمتر از ظرفیت است. ولی در کل روند تعیین اعضای کمیسیون‌ها در حال انجام است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدد دیدگاه‌های سیاسی و اندیشه‌های نمایندگان در این دوره قابل توجه است، گفت: در این دوره با تعدد اندیشه‌های سیاسی در مجلس مواجه هستیم و می‌توان گفت تمام تفکرات در مجلس حضور دارند. این اتفاق موجب تضارب آرا و تصمیم‌گیری بهتر شده و خروجی مجلس در سطح قابل قبولی خواهد بود.

وی افزود: به نظر می رسد مجلس دوازدهم بتواند در پایان این دوره چهارساله، کارنامه درخشانی از خود نمایش دهد.

علیزاده عمده دغدغه نمایندگان مجلس را رفع مسائل و مشکلات اقتصادی توده مردم دانست و تصریح کرد: امروز نگرش کلی مسئولین نظام و بطور خاص نمایندگان مجلس، حل مشکلات اقتصادی مردم است.

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی، معضل اشتغال و رونق تولید که در سال های اخیر مورد توجه و مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است و در نامگذاری سال‌های اخیر به آن توجه ویژه نموده‌اند، اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان مجلس است و امیدواریم در این دوره، تمامی ارکان نظام در کنار مردم و بخش خصوصی بتوانند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در خصوص همزمانی آغاز به کار دولت و مجلس، ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید گفت: در شرایط فعلی فاصله یکساله دولت و مجلس دیگر وجود ندارد و همزمانی آغاز کار دو قوه می‌تواند به تعامل بیشتر بین دولت و مجلس منتهی شده و در سطح کلان قطعا نویدبخش اتفاقات خوب برای مردم و کشور خواهد بود

خبرهای مرتبط